I said no-oh-oh

image9


Nu har jag äntligen fått ihopsnickrat min kära IKEA-möbel. Eller jag och jag, jag engagerade väl pappa lite också - eller snarare var det så att han fick bära upp paketet för trappan och gnälla över att det här kunde jag ju gjort själv, bara för att sedan göra allt nästan utan att man fick lägga sig i. Tills det blev lite svårt med stora händer och mors och mina små nätta händer inte fick hjälpa till. Då lämnade han bygget och ersatte honom som arbetsledare gjorde raskt mamma - vilket innebär att man slutar läsa anvisningar och bara gör lite på känn - med fullständig katastrof för mitt pedantiska sinne som enda resultat. Har även fått upp lite hyllor i rummet nu, så det är bara att lyfta in allt skrot igen, det går tydligen för långsamt enligt vissa förståsigpåare här hemma, men vad gör man när solen är framme?
På radio hade de i veckan en teori om varför alla bra tjejer är singlar (därmed inte sagt att ni som inte är singlar är sämre...) är det för att de är så självständiga och klarar allt själva. Jag kan ju inte skriva under på den teorin direkt, men det finns nog många andra som kan. Så jag vidarebefordrar helt gratis denna sanning till er som den kan tillämpas på - håll till godo.
Sen var det ju marknad i stan i helgen, och sämst på att shoppa som jag är tröttnade jag ganska fort på att trängas med folk framför affärerna - så jag nöjde mig tillslut med att bara strosa runt och njuta lite av solen.

image10


Nu får det vara färdigt för idag.
Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0