Jordgubbsfrossa!



Jordgubbsfrossa!


Snart var det bara en ledig dag kvar av mina långa ledighet - och som kronan på det vedervärdiga verket gör sommaren enligt många sin comeback på onsdag. Tjo-ho. Men jag får tydligen inte klaga heller. Nehe.

Idag har det provats ut glasögon, så imorgon eftermiddag blir det nog ett köp av det hela - vi får väl se om jag vågar visa mig offentligt i de nya... En tapet till rummets numera röda väggar är också beställd, så det kanske blir klart lagom till Lundaflytten då... Hatar dock att tapetaffärens manliga anställda ska vara så otroligt piffade och sommarsnygga - speciellt när man själv alltid lyckas ha sina allra mest överjävliga utseendedagar just när man ska dit. Hursomhaver är tapeten pärlemorsilvrig med ljust metallicblå och pärlemorsilvriga stora blommor. Om det passar till rött? Ingen aning. Jag har aldrig varit speciellt bra på det här med mixning och matchning. Men tapeten är vacker, rött är fint, så en kombination kan i mitt banala sinne inte bli annat än fint. Lite som när man fick för sig att hitta på egna "recept" för ganska många år sedan. Blandar man allt gott ur skafferiet kan ju resultatet inte bli annat än gott. Saft, nutella, honung, kanel och russin - den dagen det receptet slår sin väg in i kokböckerna...
Att människan lär av sina misstag, den här människan i synnerhet, fastslås härmed vara en stor fet lögn. Som så mycket annat här i livet. Till exempel;

Man kan om man vill. Definitivt en stor livslögn. Man har inte kapacitet eller anlag för allting, mycket? Ja. Men allt? Absolut inte. Lögnen är till på köpet en som ger upphov till förnedringar i Idol-klass på bästa sändningstid.

Ingenting är omöjligt. Behöver jag ens förklara varför det inte stämmer? Visst kommer man långt mycket längre med den inställningen än med en realistisk inställning, men att det är en absolut sanning är jag mycket skeptisk till.

Det finns oändligt många fler livslögner i liknande manér, men alla orkar ju varken mina få läsare eller jag med på en och samma kväll...



Over and out.

Kommentarer
Postat av: moster

Ingenting är omöjligt..Frågan är bara hur starkt du vill ha det eller om du redan på förhand tror att du inte kommer att få det..(eller lyckas, vad det nu sen handlar om..). Orsaken till att vi inte lyckas eller upplever att ngt är omöjligt, ligger i att vi helt enkelt ger upp till slut..eller slutar tro på vår egen förmåga..

2008-06-29 @ 16:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0