Nya möbler, sconesafton och Nollelördag - utan inbördes ordning!


Bortse från vad som står... Alternativt; dubbla V:et...


Nollelördag i Lundagård - hur kul som helst. Hinderbana (mitt nolleuppdrag), lådbilsrace, ballongistapult (skapa en konstruktion för att kasta vattenballonger på Phöset...) gick av stapeln mellan alla civilingenjörssektioner. Riktigt skoj! Efter tre var det snabbt hem, ombyte och fix inför KW-sittningen på kvällen...
KW innebär alltså kemi- och ekosystemtekniksektionen...där fick man känna på funderingen om man egentligen skulle ha varit gul i färgen för att ge uttryck för sin bakgrund - och glädja sin livsmentor Pelle! Detta är sannerligen funderingarnas tid... på alla plan. Men bordskavaljererna var hur trevliga som helst - även om en annan aldrig riktigt lyckades pricka in skålarna - det tar vi igen en annan gång! Eftersläppet på I- och M-sektionens gasque var också riktigt kul - kom hem runt halv fyra.

Ikväll vankades det sconesafton med min söta Anna - mysigt värre..och gott också - blir det bättre?

Idag då jag kom hemrusande fann jag till min stora glädje ett stort paket utkikande ur min brevlåda - jag som bestämt att jag inte ska kolla min brevlåda mer än måndagar och fredagar för att slippa bli deprimerad över att aldrig få ens reklam eftersom alla AF:s brevlådor är försedda med en skrikande röd "INGEN REKLAM"-klisterlapp. Igår struntade jag helt i att kolla för att istället spara all obefintlig post till den lyckliga fredagen. Men så idag när jag bara av en händelse kikade över trappräcket på väg uppför - och såg ett stort gult paket kika ut hann jag tänka "Lyckos folk som får PAKET!" Sedan insåg jag på en tiondels sekund att - det är ju MIN brevlåda! Varpå jag genast tömde den och sprang upp till mig. Hoppas att ni njuter av min noggranna redogörelse för denna otroligt upplyftande händelse - det är viktigt för mig att förmedla detta!
Kokböcker och ouverallmärken - me love.
Pappa: Har en fråga. Är det okej att sätta axelmärkena någon annanstans eller är det att på något sätt skända något heligt? Tänkte att på axlarna syns de ju så sällan eftersom man knyter den runt midjan allt som oftast...

För övrigt hade jag fått ett annat brev; från Af, där det stod att jag ska få nya möbler till mitt rum! En 105cm bred säng, nytt skrivbord, skrivbordsstol och taklampa, hurts med tre lådor och en bokhylla.
Så min fråga riktad mot Jönköping lyder som följer;
Ska min säng tillbaka hem? Vore mys att slippa ha en säng stående bakom dörren, plus att 105 och 120 inte skiljer så farligt mycket att jag inte överlever.


De tre sista bilderna är från Regattan i söndags - då man inte var alltför pigg skall tilläggas... Det går i princip ut på att alla bygger en båt som ska sjösättas i ett sjöslag mot två eller tre andra sektioner på "sjön" Sjön på universitetsområdet. Vad det egentligen är är en äcklig sumpgöl som luktar ruttna ägg - och där går folk i med sina båtar med full avsikt att bli blöta i dyn. Äckelpäckel - men ganska roligt att titta på. Ingen vet egentligen reglerna, mer än att man slänger i sin båt med besättning och slår sönder så mycket som möjligt av de andras båtar under en given tid - sedan måste alla hjälpa till att städa, det får man också mycket poäng för. Vi vann inte. Eko har vunnit de senaste två åren så vi gjorde dem väl kanske lite besvikna nu kanske...

Till helgen väntar Nollegasquen då vi officiellt blir ettor... Intressant. Och förmodligen grymt kul.

Inga personliga meddelanden idag - ni får klara er ändå!



Over and out.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mycket möjligt att vi får köra favorit i repris och hämta din säng igen, vi får fundera.... Nu kan syrran behöva lite peppning,ang. senaste tenta..Vi hörs senare.

2008-09-17 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0