Ost&Vinsittning och Flyttdag 1




Phöset, som för övrigt blev civila för en stund - inte helt utan att man kände sig lite rotlös, dukade bord och klasskamrater, Nollegeneralen - allas vårt överhuvud.

I tisdagskväll var det Ost&Vinsittning och jag som i nio fall av tio inte dricker vin och inte är överförtjust i ost hade bestämt mig för att gå. Detta var alltså fallet Tio. Dagen efter var det besök i korridorrummet som gällde, för att ta gardinmått och fixa lite inför denna helg då allt ska ske. Hälften eller mer tycks mig ändå ha blivit gjort under dagen och det gick ändå förvånansvärt fort och smärtfritt trots fem ynka timmars sömn natten före. Det börjar bli riktigt mysigt där nu... bara toaletten som är störande liten och osmidig. Resten ska jag nog lära mig leva med, även om jag måste bo helt utan någon bästa vän nu, men det kommer bli bra.



Utsikten är iallafall okej från högsta våningen! Underbart med en mor som kommer med massor av matlådor som fyller upp ens fryslåda på två röda sekunder också <3... I fredags inhandlade jag även min turkosa "ouverall" [frivillgt grötigt och förkastligt skånskt uttal] som nu ska prydas med märken och färger och iklädas inför terrormålning på måndag morgon klockan 06.30 med dubbel akademisk kvart. En japansk utbytesstudent fick sig en turistsnapshot av hela utspökningen i min två storlekar för stora ouverall - människorna slutar nog aldrig vara turister...

Nu är man kanske norrlänning ett tag härnere i söder då...

Efter en dags flytt med mor och far avslutade vi tillsammans med min underbara Anna på en kinesisk restaurang. En perfekt dag, trots tre timmar på IKEA med galet mycket folk en lördageftermiddag i september... Imorgon väntar the final touch och storhandling. På kvällen blir det invigningsfika med min "hyresvärd" (läs: Anna) sedan två veckor - ska bli perfekt!

Good night, sleep tight, don't let the bedbugs bite.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tackar, tackar för inflyttningsfikan! Hoppas på många repriser på den!

Välkommen dit!

2008-09-09 @ 12:44:47
URL: http://stenvalls.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roligt att maten togs emot med tacksamhet,-som jag har jobbat för detta..... Hur känns det i ditt nya hem(?)Är sängen hämtad ännu? Hoppas läget är under kontroll.Ser fram emot nästa besök när vi kan komma och bara njuta,kanske gå runt på stan och fika o sånt. Det han vi ju inte med denna gången. Vi glömde planera in dit besök hemma också.

Puss o. Kram från mor!

2008-09-10 @ 07:33:22
Postat av: Sara

jahopp....hon är dålig på att besvara meddelanden som skickas från en teknisk modul till en annan....(mobilen alltså)

Hrmf!

Har laddat ner alla muminfilmerna...tänkte slinka ner några till vår visit....uppskattat?



Pöss på nosen

2008-09-10 @ 18:37:49
URL: http://snoangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0