Phaddermiddag & Paddling i den skånska Ödemarken



Phaddermiddag. Phöset sjöng lite fina sånger för oss. Bild 3; HuvudPhadder Daniel, klasskompis Kiste och annan Phadder Niklas. Bild 4; klasskompisar jag inte kan namnet på än...

Dagen efter Phaddermiddagen, det vill säga lördag, var det så dags att stiga upp i ottan för att ge sig av ut i Ödemarken för paddling med Eko-gänget. Själv hade jag ju gjort en överenskommelse med en viss styrman, men se det fick man inte välja själv! Fint var det iallafall när vi kom fram - vi åkte ju familjebil tillsammans med tre Phaddrar istället för megabuss med övriga klassen - så då kom vi fram lite tidigare och fick titta på utsikten :).




Efter cirka tre timmars paddling med lunchstopp, och huvudvärk som bekämpades för fullt med Panodil tog vi ännu en rast inför den sista återstående vandringsetappen mot lägerplatsen. Vädret var underbart och stämningen på så hög topp den kunde vara. Väl framme väntade för oss som sista grupp lyckligtvis ingen tältresning eller liknande - allt var ordnat. Kvällsmat serverades och sedan började vår lilla utbrytargrupp på fem personer planera övernattning under stjärnklar himmel en bit bort från lägerplatsen. Vi rekognoserade (anm. dagens ord) omgivningen och fann den perfekta platsen. Därefter väntade lägereld och marshmallowgrillning, varpå Phöset kom tågande mitt i ingenstans - från ingenstans, dock inte förutsägbart snubblande genom snåren i beckmörkret utan med samma klampande gång som alltid - alltså stamp med endast höger fot vid marschering. Låter lustigt, men man lär sig känna igen det. Inatt har jag vaknat otaliga gånger av att jag inbillningshört det och i ren panik tänkt, "Va?! NEJ!? Vad gör de här nu, hur hittade de mig?!?!".
De sjöng ännu en vacker godnattsång och lämnade oss med det. Vi fem hämtade vår packning och tågade iväg medan de andra begav sig mot tälten. Väl framme blev det enorm apparat med påklädning i enormt många lager för mig del - andra var mer optimistiska (läs; oerfarna). Efter en stund låg vi där, fem Barbor (exempelvis Barbapappa) i åtdragna sovsäckar i diverse mörka kulörer - utom jag som naturligtvis var turkos Eko till ära. Till en början var det precis lagom varmt, vi tittade på stjärnorna och såg åtminstone fyra stjärnfall - hur mysigt du vill! Vissa somnade (läs; snarkade) sedan, andra (läs; jag) FRÖS resterande delen av natten.
Efter många långa timmar väcktes man ut sin halvslummer av detta karakteristiska klampande och sex Phös stod ovanför våra huvuden och tillkännagav att: "Nu ska Nollan stiga upp." Jag öppnade ögonen, slöt dem igen och gav mig den på att ignorera dem tills de tvingade mig. Till en början verkade de andra vara av samma mening, varpå Phöset konstaterade att; "Nu är Nollan långsam". Jo tack, det är inte så att jag anstränger mig direkt...
Till slut började så någon packa ihop sina saker, så då var man illa tvungen att följa efter. "Nu ska Nollan följa med Phöset. Nollan måste vara tyst." Sagt och gjort. Vi fick se på när Phöset sedan väckte resten av tältsovarna med kastruller. huligantutor och liknande oväsen.
"ALLA Nollar måste stiga upp. Phöset hör att det finns Nollor kvar i tälten."
När så de flesta åtminstone var ute började morgongympan, ledd av Phöset. Efter det fick de andra packa ihop sina saker, vi var ju redan klara så vi gick direkt till frukosten och började sedan med hjälp av ex-lumparen i utbrytargruppen riva armétält. Bussen väntades inte förrän efter två timmar så vi gick tillbaka till sovplatsen och satt ett tag...
Hemfärd, Nolleuppdragsutdelning (jag fick i uppgift att tillsammans med min grupp bygga ett hinder till en hinderbana vi sedan ska tävla i mot de andra civilingenkörssektionerna) och till sist hemgång följde därefter. Trött. Men ändå pigg.

Idag har jag skrivit in mig på Hallands Nation och hämtat ut min nyckel från Af Bostäder. Så nu kan jag komma och gå som jag vill i mitt rum! Det var någon sorts invigning på Delphi (läs; mitt studentghetto) ikväll men jag måste göra alla mina två läxor och sedan ta igen lite mer sömn för de tidigare dagarna...

Mamma och pappa: Vi ses i helgen!
Niclas: DÅLIGT MED MAIL!!!!!
Sara: sötnöt.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket program!! Jag har aldrig varit med om några invigningar av något slag :(

2008-09-02 @ 15:42:12
Postat av: Anonym

vad behöver fröken hemifrån? maila till mig innan rfedag så att jag hinner skaffa. Si.papa.

2008-09-02 @ 19:40:15
Postat av: moster

:) jag tycks ha tagit dig till min dotter - vad ska man säga till det?

2008-09-02 @ 22:08:09
Postat av: Sara

hehe ahh ibland så kommer det söta fram i mig:) vi kommer ju med till helgen?

nu ska jag skriva ett arbete till seminariumet (what?!) på fredag...



Kram å puss

2008-09-03 @ 11:03:18
URL: http://snoangeln.blogg.se/
Postat av: lil bro'

Mail?:P va e de för nått?... haha ne men har inte tid med sånt, kan upplysa dig om att de inte har hänt så mkt på två veckor.. skola, skola, skola, vip, skola, helg/ sova, skola, skola typ;)

2008-09-03 @ 17:50:47
URL: http://tjockochrosa.blogg.se/
Postat av: Ylva

Hej Heidi!

Tror att min kära syssling Linnéa är med på ett kort där, kan det stämma? I en fin turkos kavaj? :P Typ jämte han med gitarren. I så fall måste du hälsa henne från mig nån gång :D

Hoppas allt är bra annars, take care!

2008-09-06 @ 21:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0