Snö i Skåne - who would've thought?!


Vörå skidbacke och riktig vinter...


Efter nästan två veckor utan internet hade jag nästan förlorat allt hopp om att Skåne skulle bli en dräglig plats att befinna sig på. Men internet återvände i måndags, precis som vintern gjort otaliga gånger under denna ofrivilliga internet-detox jag genomlidit, i skrivande stund snöar det igen. Hoppet om Skånes potentiella härlighet låter nog vänta på sig tills den riktiga våren kommer, men den ligger och lurar lite.
Jag vill ha ljus och vår nu! Men när det snöar i Skåne innebär det oftast inte att det fastnar på marken som brukligt är, så det finns ingen orsak till oro.
Imorgon får jag besök, av mamma. Det ska bli riktigt trevligt!

Ja, vad har hänt nu det senaste? Jag har börjat läsa Energi- och miljöfysik, och Inledande kemi. Fysiken har inte på något sätt omvärderats till begriplighet i mina ögon, det är minst lika hemskt som förr om inte värre. Kemin är virrig och snurrig - men fortfarande rolig! Jag har även tvingats hänge mig åt saker som städning och matlagning nu när tiden inte kunnat fördrivas framför datorskärmen och fruktlösa försök att studera gått i stöpet gång efter annan. Nyttigt kanske, och ganska skönt, men man inser ganska snabbt hur beroende man är av internet för att boka tvättstugor, betala räkningar och maila och klaga över att man förhindras göra dessa saker. Men nu är det löst iallafall...

Ingen vidare update det här - men jag ville mest tillkännage att jag fortfarande lever och numera återigen har kontakt med den stora vida omvärlden.

Förra onsdagen var jga med korridorarna på Kulturen på Quiznight, vi kom tvåa och vann en lunch för två på Kulturen - riktigt nice! Ikväll blir det kanske en favorit i repris om jag hinner plugga något nu innan...

Over and out.

Kommentarer
Postat av: moster

Trevligt att du visar Vörå för den stora allmänheten :) Ha det bra!

2009-02-04 @ 15:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0