Home and away


Gott nytt år, nu såhär en vecka i efterhand :)


En vecka i bil, med utsikt över skog och glittersnö, hav, blåst och minusgrader så det står härliga till.
Det var fint, men jag är alltid glad att komma hem, haha, jag kommer alltid vara hemtam här i Jönköping. Två veckor kvar tills jag måste dra mig söderut igen, till jordbävningar och Gud vet vilka andra katastrofer som kommer drabba mig, huvaligen. Jag upptäckte till min stora glädje att jag fortfarande kan läsa utan att somna - jag trodde jag var för evigt dömd att aldrig kunna koppla av med en bok utan att somna igen. Men nu när jag under två veckor sovit alldeles för mycket tycks jag ha kurerat min under hösten kroniska sömnbrist. Det är ju ingen nackdel att jag hittat böcker som är omöjliga att lägga ifrån sig heller - det var ett tag sedan jag hade tid att leta.

Längtan till Någon Annanstans är påtaglig, en vecka i södern hade inte varit fel! Men annars känns det som om det börjar klarna lite, fast allt känns ju så mycket lättare när man sitter så långt ifrån det, så lätt att bygga luftslott härifrån. Men jag vägrar ta den enkla vägen ut bara för att det är just det, enkelt - inte den här gången! Sen vilket beslut som leder till den enkla vägen ut, det har jag inte listat ut ännu.

Hursomhaver - jag stortrivs hemma och skjuter upp beslutet och tankarna, igen och igen och igen...

Kuin tiedän nyt että muutkin lukee niin voisin ehkä kirjoittaa teillekin jonkinmoinen ilmoitus, mutta ei se tästä hyvä tulee, jottas tiedätte. Jos on kellekään toivomuksia että kirjoitan myöskin vähän suomeksi, tai mielummin englanniksi, niin kertokaa vaan :)

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0