Första veckans sommarjobb avklarad med bravur!



En vecka i systers lägenhet, med hennes pratglada katt och min bästa Anna. En veckas dagtidsarbete på Electrolux. En vecka med konserter och klimatmålstält med godis vid hamnkanalen, matutställningar och milspromenad i Hallby. En vecka med tidiga morgnar och 15km cykling till jobbet - varav cirka två är brant uppför.
Allt detta under samma vecka! 
Men att vi klarade det - varendaeneviga morgon! Halv sju har det varit avfärd, morgonsvullna i ansiktena som om vi boxats hela natten (och vem vet, det kanske vi gjorde i vår delade dubbelsäng..), men väl vid Torsvik var vi piggare, fräschare och svettigare än någonsin förr! Bättre start på dagen får man leta efter! Och, vi har sett en tydlig trend efter att vi infört denna morgonaktivitet - klart fler har cyklat till jobbet. Åtminstone två. Räkna med ett stort mörkertal också.
På jobbet har det uppstått en del tvivelaktiga situationer - då samma order innehåller 2 överfall, en insugningskrök och ett flertal genomförningar är det inte utan att man blir lite misstänksam. Passar på att utfärda en varning som ser en insugningskrök - ta en annan väg, minst ett överfall och Gud vet hur många genomförningar väntar runt hörnet!
Att plocka valkar efter lunch har också det varit vanligt förekommande och lagom uppmuntrande.
Efter åtta timmar med fötterna gjutna i betong blev det cykling hem - och backen nedför tar aaldrig slut! Fantastiskt trevligt ;)



På onsdag bär det av till Finland för bröllop och trevligheter, i kontrast till förra resan dit :) Livet är bra underligt.

Over & Out

Kommentarer
Postat av: Anna

Snart min sköna skall man än en gång med svullet ansikte stiga upp! Jag längtar redan ;)

Men jag tar på mig min skyddsplåt som skydd mot möjliga överfall, så du kan vara lugn!

2009-07-12 @ 22:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0