Just another day.



Efter en veckas evigt "happeningande" för att vara jag, ett steg i min framtidsplan att göra mig av med min fritid, var jag idag precis så slutkörd som jag förtjänade, trots att jag sov sju timmar inatt, två timmar mer än vanligt... I måndags sågs för övrigt "Harry Potter and the half blood Prince" på bio med två av de bästa i världen. Filmen var lätt den roligaste hittills, superlyckad kväll sammantaget - fick ju ta med mig en ur sällskapet hem för nattligt sällskap tillochmed - score! ;) Det har blivit en del av den varan på sistone, och jag klagar verkligen inte över cykelsällskap dessa motiga mornar - även om det inte blir många andetag till övers för konversation är det skönt att ha någon att trampa i takt med :)

Idag fick jag en intressant plockorder, på min lilla klisteretikett stod att läsa; "PLATE BAR MOUNTING". Jag undrar just till vilket ändamål amerikanarna tillverkat denna lilla grunka. Detta var dock i princip det enda av intresse som inträffade idag, åtminstone på jobbet. Jag fick ju iochförsig in P3 på min moped idag, varvat med sedvanlig radioskugga 51% av tiden förstås, men ändå ett steg upp på radiosuccess-stegen. När man lyssnar på P3 en hel dag, med en timmes debatt om hbt-fobi, får man minsann höra ett och annat från, ja, låt oss bara säga alla världens ljushuvuden. Visste ni till exempel att om man har en farfar och en far som är homofober, och man själv upptäcker att - jo, visst har väl jag också en liten rädsla för kärlek mellan personer av samma kön, ja, då är det helt legitimt att dra slutsatsen att homofobi - det är banne mig ÄRFTLIGT! Jomenvisst förstår du, så måste det ju vara, det finns ju knappast en mer logisk förklaring. Trångsynthet? Vad är det?

Over and out.

Kommentarer
Postat av: sara

hehe...den använde han inte....nätet tror jag!

2009-07-30 @ 22:57:20
URL: http://snoangeln.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker det är en fin del av sanningens om kommer fram här: för i takt är det knappst vi cyklar uppför vår, iaf på morgonen, egna backe ;) De som har sett det har sett det!



Debatten om arv och miljö är förövrigt ganska spännande, man upphör aldrig att förvånas! :P

2009-07-30 @ 23:15:52
Postat av: Monni

I'm glad you liked it. Stay tuned, finns massa jättebra Def poetry =)

2009-08-08 @ 15:57:35
URL: http://monnni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0