Lundavår


Lundavår.

Jag är dålig på att ta bilder på härligheten som omger en överallt just nu, men jag vill ha en ordentlig kamera som gör motiven rättvisa! Så därav bristen på bildbevis på den fantastiska våren som bara finns och är överallt...
Studiemotivationen blir ju lite lidande, men LTH är ju inte dummare än att de ger oss ekoister små exkursioner att förfriska oss med, hittills har vi fått beskåda moränen Morän och rullstensåsen Rullstensås bland många andra kända, och mindre kända, geologiska bildningar. Imorgon väntar nästa, denna gång nästan i huvudsak ekologiska, exkursion.

Att bo med balkong i söderläge, med full tillgång till sol under dygnets alla soltimmar har ofta och gärna effekten att Heidi antar skepnaden av allas vårt eget favoritskaldjur i sin upphettade, tillagade och förtärbara form. Svep mig med sprit så är jag en gastronomisk sensation förkroppsligad.
Detta tar sig dock mest uttryck i att jag får sova på mage. No worries.


Från Lejlas inflyttningsfest förra helgen. Oroa er inte, jag ska inte göra till en vana med liknande bilder i överflöd.

Hoppas att motivationen till studier ökas nu när det utlovats mest mulet väder i veckan - en liten vädjan till SMHI - don't screw this up!

Valborg i Lund var trevligt och varmt, men första maj satte verkligen kronan på verket!


Jönköpingsvår.

Over and out ♥

Kommentarer
Postat av: sara

ser unte jönköping lite väl grått och dystert ut? Så grått har vi det inte...:)

2009-05-04 @ 16:38:49
URL: http://snoangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0