Sömnlöshet och hysteria


Lomma

Efter en galet sömnlös vecka tog jag steget till maxdos sömnpiller igår (naturläkemedel, don't worry) - och ha! Ett noll till mig. Det tog bara en timme att somna, så inatt har jag sovit gott och väl fem timmar. Happy days.
Idag har jag stött på intressanta problem i skolan. När man får i uppgift att beräkna hur långt en curlingsten glider efter en stöt och kommer fram till att 1249m känns som en bra siffra... då börjar man fundera på hur man EGENTLIGEN borde dimensionera curlingbanor här i världen. Kontentan av den här eftermiddagen var många hysteriska fnitteranfall, och det är inte ens mitt första tecken på sinnessjukdom - jag pratar med mig själv också.
Dessutom är det nu endast tre ynka veckor tills jag får vara hemma en stund igen. Innan dess har LTH intentionen att driva mig till vanvett, stressa mig sönder och samman. Men det finns ljuspunkter, vilket jag återupptäckte i veckan, och igår. Att baka mjuk pepparkaka och ta en promenad i regnet med en bästa vän, att skratta från hjärtat och inte för att man är hysteriskt stressad och inte förstår. Undrar om man lever längre av båda sorters skratt.

Usch vad jag är insnöad på skolan och plugg, men det händer inte så mycket annat just nu tyvärr :) Man tager vad man haver, tyckte det kändes som att det var dags för en update iallafall :)
Om en knapp vecka är jag 93% skyddad mot svin. Influensasorten åtminstone. The other kind I can handle.
Det är alltså fredag kväll, klockan är strax efter tio, jag "pluggar" och resten av min korridor verkar ha gått och lagt sig - vad är det här?!?!



Nästa sommar blir det äventyr i Ecuador istället för chill på bryggan i Norden. Gud vad jag längtar!
Who's with me?!

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Anna

Gosh! Adventure!!

2009-12-09 @ 18:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0