Get back up

Glass på piren med Alex who makes me smile :)

 

Sådärja. Nu har väl allt som kunnat fel också gått fel? Är jag säker nu? En svindlande cykelfärd och en evighet på akuten samt två dagars sammanbiten egenrehabilitering senare är jag så gott som ny! Eller, jag kan åtminstone befodra mig själv från levande roadkill till lappad trasdocka, skam den som ger sig! Man blir duktigt förvånad när man ser asfalten närma sig ansiktet kan jag tala om. Prova inte det.

 

Känns som om jag fortfarande bör vakta varje steg jag tar, för den där Oturen verkar vara mig i hasorna. Nu ska jag bara överleva och njuta av en midsommar vid havet i Finland, sen blir det Jönköping igen i två dagar innan vi tar avsked av Sverige den 7e juli... Allting börjar bli klart nu, det är bara den sista packningen som blir eldprovet, tanken har varit nu i två veckors tid att en provpackning skulle ha ägt rum på något sätt, men ja... Det blir ju som det så ofta blir med sådana saker - inte av. Om jag blir riktigt sugen kanske jag gör det ikväll samtidigt som jag packar allt annat till den kommande veckan, men känner jag mig själv och mitt packningshumör rätt blir det återigen... inte av.

 

 

Reselakanet är godkänt, vandringskängorna invigda och ja, humöret är på topp. Redo!

 

Glad midsommar!

 

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Flanders

Hej blonda trasdocka!

Lycka till med packningen! Tricket är att vika ihop grejerna så mycket det bara går. Ställ dig själv också frågan: "behöver jag verkligen det här på min resa" innan du lägger ner det i din backpack.

Slutligen vill jag önska dig en trevlig, solig och alldeles underbar midsommar! Besos!

2010-06-25 @ 08:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0