Födofadäser #2 Gourmägg

Till sista andetaget.
 
Det var ett tag sen jag kokade ägg nu, slog det mig idag. Så då gjorde jag det. Och han längst till höger där, börjar pipa och skicka iväg sina sista andetag i form av småsmåsmå luftbubblor mot ytan. Hade någon sett mig hade jag varit inspärrad någonstans i tvångströja nu. Där stod jag, plockade upp - tyst, stoppade tillbaks - pip-pip-pip-JAG-DÖR, upprepade ett antal gånger innan jag var tvungen att bara lämna köket för att slippa samvetskval över att jag förmodligen höll på att döda Eggbert och skulle få se hans kvarlevor under det där skalet tio minuter senare.
 
Vilken dag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du gjorde vad du kunde. Det är fint och det är huvudsaken! Själv däremot ägnade dagens tidiga morgontimmar åt att bestråla ett stort antal uppodlade celler, med stråldoser vilka enbart skulle degradera och decimera dem; det är en annan typ av ömsesidigt lidande

Svar: Lite som vi gjorde i biokemin på gymnasiet? Vill minnas att vi inte direkt excellerade där. Hoppas du blivit bättre sen dess!
Brons är mitt lättaste

2013-02-19 @ 14:22:45
Postat av: Suz

Hahaha, känner igen det där! Som tur var så köper vi inte hem ägg längre ;)

2013-02-19 @ 20:41:42
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0