Omstart

Inledde det nya året med att för första gången framgångsrikt lyckas uppdatera programvaran på telefonen (helt utan varningstrianglar och andra missöden) och dessutom ge mig ut på årets första löprunda. Egentligen gillar jag löpning, med betoning på egentligen. Mellan varven glömmer jag vad det är som hindrar mig från att springa oftare. Efter gårdagens runda på 12,2km och 1:05h med mestadels ett leende på läpparna men efteråt två mastodontblåsor i vardera hålfot är jag återigen påmind. Därför ja. Men man slutar inte när det börjar bli obekvämt, man slutar när man är färdig och inte en sekund tidigare.

Känns som en bra start på året iallafall, 2013 blir kanske året då jag börjar förstå mig på och någorlunda bra kan interagera med teknik och lyckas bli av med de få obekväma momenten i löpningen, eller hittar andra alternativ. Helt okej utblick för de kommande 363 dagarna.

Kommentarer
Postat av: moster

Obekväma sockor/skor? Oftast något sånt som inte stämmer om man får blåsor.. bra fart fö, jag sprang bara 9,6 km på samma tid idag :)

Svar: Kan vara! Löparstrumpor hjälpte i början, men inte längre, inte ens dubbla... Och skorna provade jag ut särskilt för att bli av med problemet, men det hjälpte inte heller.
Brons är mitt lättaste

2013-01-02 @ 19:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0