Nya Asics invigda!



Släpade mig upp halv åtta imorse, finns absolut ingen anledning till varför det skulle vara jobbigt när man sovit som ett barn i åtta timmar men ändå, och begav mig till gymmet för en timmes funktionell styrketräning. Alltid lika trevligt!

Igår anlände mina nya Asics från Tyskland så trots att jag fastnat i ett "jag-gillar-inte-löpning"-träsk för tillfället så är man ju lite sugen på att testa vilka alla miljarder superkrafter som ska träda fram i samband med nya fotbeklädnader... Till saken hör att jag skulle vilja ta mig igenom en halvmara inom en överskådlig framtid, och det händer ju inte av sig självt... Så jag hann i princip duscha av mig gymsvetten och svida om innan premiärturen var ett faktum. Första kilometern var BARA jobbig. Inte en tillstymmelse till välbehag över det. Sen släppte det lite grann och tack vare haren till sambo lyckades vi hålla 5-tempo i sju kilometer över skånska slätten i strålande solsken. Nu väntar vi bara på att det ska bli njutbart också...

Äntligen dags för kaffe och smoothiefrukost!

Ha en solig lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0