Oh Happy Day...

I wish...


Tentaveckan är över. Och jag kan med gott samvete säga att jag inte gick segrande ur striden mot okunskapen, och det hatar jag. Mer än något annat så hatar jag DET.
Familjen, eller ja, 60% av den, far over seas till hemlandet idag, och jag skulle så gärna vilja vara med på den där färjan, träffa mormor och morfar igen, farfar, mostrar, morbröder och fastrar och farbröder och kusiner och gud vet allt... Jag hatar att vara fast här, bunden av ett schema som är sjukt oviktigt i jämförelse med att träffa familjen. Eftersom att tentorna med all oönskad säkerhet gick käpprätt åt fanders lär även julen vara förstörd av omtentor och plugg inför dem, så min önskade och planerade Finlandsresa över jul är väl också bara att vinka hejdå åt. Jag hatar det. Och jag vet inte ens om jag tycker att det är värt det med tanke på att jag inte vet om det är det här jag vill eller ej. Känns som om mina positiva dagar blir allt färre av mina inlägg att döma, men jag har bra dagar också ska ni veta...ibland.



Saknar hemma och hemhemma i Finland. Hope to be back soon... Plugga finska istället kanske? Där har man ju åtminstone en drivkraft i att faktiskt se meningen med att lära sig det... Jag ger det till jul, sen får vi se...
Saknar er alla!


Over and out.

Kommentarer
Postat av: Sara

vi får ta finland över jul om de blir tillfälle,....känske blir fjällen med:)

eller vi har pratat om det iaf....

hade varit kul! ....

Puss

2008-10-25 @ 12:42:54
URL: http://snoangeln.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det är väl gott att man har något att sakna. Vad skulle du sakna om du var här hemma? Kommer ihåg en viss tjej vid denna tiden förra året som tyckte livet var dötråkigt hemma och bara längtade bort och ut. Så ändras perspektivet vid förändringar. Mycket i livet går ut på längtan och saknad, det driver oss framåt. Fundera ut konkreta alternativ.

Det är ok att ändra sig om man känner att allt är fel, men du ska vara säker.

2008-11-05 @ 17:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0