And the World Spins Madly On


Allt händer så otroligt fort nu, jag hinner inte med!


Okej, here's the deal: Heidi längtar hem. Och hem kommer aldrig vara definierat till rummet på Delphi, inte enligt något axiom eller någon sats eller något löjligt lemma heller - Jönköping är ALLTID hemma. No matter what. Ibland är det okej här, ibland är det tillochmed bra - men hemma kommer alltid vara bäst.
Just idag och nu funderar jag på om civilingenjörsyrket är för mig egentligen - hur kul skulle det inte vara att vara lågstadielärare till exempel? Egentligen liksom... Okej, jag är inte överförtjust i barn, jag vet, men att lära ut är ju hur kul som helst. På någon högre nivå än lågstadiet skull jag nog inte klara av det dock...

Om någon för övrigt saknar mig så får densamma väldigt gärna beställa en tågbiljett den 26:e cirka 13.00 Lund-Jönköping åt mig. :)

Igår var det korridormöte, alla verkar supertrevliga och snälla så det ska nog fungera. Jag har inte städvecka förrän om sex veckor heller så jag får ju softa fram till dess... :)

Imorgon väntar Echoforce Recharge på kvällen om man orkar, mys med Phöset, overall-pimpning och annat utlovas... På lördag är det Nollelördag med tävlingar och Nolleuppdragsutföranden. På kvällen blir det KW-sittning (alltså en sittning med Kemi- och Ekosystemsektionen (W [Uuueee] -sektionen)), har inte bestämt om jag ska gå än, isåfall måste jag köpa biljett imorgon, så har ni något för mig att sätta upp på plussidan på min lista så kan ni ju höra av er. På minuslistan står mindre tid till att ta igen allt jag ligger efter med... Och eventuellt även min förkylning om mina förkylningsdekokter inte lyckats knäcka den vid det laget.



Mamma: Maten är mumma...so far har jag inte lagat mat en enda gång...jag lever på dina matlådor fram till helgen åtminstone :)
Sara: Minns inte vad det var för sms jag missat att svara på, men Mumin vore toppen! När kommer du? Har ingen egen tv dock, så en super komputter kan vara bra...
Niclas: MAIL! Spelar ingen roll vad du skriver, bara något. :)
Papps: Kollegieblock vore grejt :p Hur går det med Boxen? Fått med mamma på det??

Saknar er allihopa - don't be strangers. :)

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Ah, hemlängtan är inget att leka med. Då känns några fjuttiga mil som om man befinner sig på andra sidan jorden. Jönköping kommer på något sätt alltid att vara bäst. Jag saknar dig babe! Kram

2008-09-11 @ 19:03:54
URL: http://tussitussilago.blogg.se/
Postat av: Niclas

OBlgSz8sSM" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=OBlgSz8sSM... Dagens humor:D... till dig som älskar barn

2008-09-13 @ 14:53:06
URL: http://tjockochrosa.blogg.se/
Postat av: mamma

Det är helt ok att undra och fundera Hiedi, ännu sitter du inte fast i nåt`fack. Världen är fortf. helt öppen,-men inget hindrar ju att du studerar under tiden. All kunskap är värdefull, fast det behöver jag ju inte säga till dej.

Skulle passa kanonbra att du kom hem redan på torsdag, då kan du följa med mej till operationen på fredag,måste ha någon som hjälper mej hem tydligen. Hoppas helgen varit "skitkul".

Bamsekramar!

2008-09-13 @ 22:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0