Rekognosering: Skåne



Dagens projekt före upp-gasquening var "Rekognosering: Skåne". Jag tänkte ta mig norröver Delphi för att så att säga - vidga mina vyer. Skånes platta landskap torde ju vara perfekt lämpat för just detta ändamål. Så bar det av, jag dokumenterade dessa mina första stapplande steg i främmande landskap för att ge er en liten inblick i mitt äventyr. Värmen var överraskande! Kändes som om linne hade varit fullt tillräckligt, men istället var man påbylsad med tjock stickad tröja och vindtät, fleecefodrad jacka - huvaligen. Hursomhaver; håll till godo.



Och nu; mor och far, innan ni blir helt förälskade och drar paralleller till allas vårt beloved Suomi vill jag att ni tar en titt på de två sista dokumentationerna.




Här vill man inte bo!

Så; skönt att ha fått det sagt.

Ikväll är det Nollegasque; vilket innebär att vi officiellt blir ettor och måste klara oss utan Phös i fortsättningen, så detta är mina sista timmar som eko-nolla. Blir lite tomt utan Phös måste jag säga - även om jag personligen inte haft någon direkt nära kontakt med dem. Har man köpt en teknologmössa (studentmössa med tofs) till Gasquen ska man enligt tradition, som jag har förstått det, dricka punsch ur den - tur att man inte har det :p.

Igår var tanken att vi skulle ha farit iväg på exkursion till restored wetlands, men swebus glömde tydligen bort oss så vi fick köra en improviserad lektion. Vi fick i princip berättat för oss vad vi skulle ha tittat på och hur landskapet såg ut och varför man gjort så. Lite svårt att måla upp landskapsbilden i huvudet, men vi fick ju sluta desto tidigare. För första gången hade man verkligen klätt sig ordentligt för exkursion, med underställ, kläder och vindtäta regnkläder och stövlar - OCH SÅ FÅR MAN INTE ÅKA OCH VISA HUR MAN "INTE-FRYSER" FÖR EN GÅNGS SKULL! Jag är bara lite besviken - no worries.

Nu är det upp-gasquening (och nej, jag kommer aldrig tröttna på den ordvitsen) som står på schemat. Taggad till 1000 för hemkomst på torsdag!! För la familia (och alla andra intresserade förstås) kan jag rekommendera Annas blogg, stenvalls.blogg.se, för mer estetiskt designade hån och hyllningar till livet vi smålänningar tvingas leva här i Skåne.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag uppskattar din dokumentation av Skåneland, rak och rättvis. Och tack även för länkningen, min skön, jag skall genast göra en gentjänst!



Gasquea upp dig nu, gumman! Ha tidernas kväll! Så vill jag möta min Etta i högform när jag kommer tillbaka!

2008-09-20 @ 16:36:26
URL: http://stenvalls.blogg.se/
Postat av: moster

Vilket renoveringsobjekt! Ha det så kul ikväll!

2008-09-20 @ 21:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0