Hemmahelg, smittspridning och Friska Vårvindar.


Helgen spenderades i allas vårt underbara Jönköping, med nyfunnen kärlek för X2000, även om jag fortfarande tycker att barn som tjatar och skriker borde förvaras i egna vadderade kupeér tills de når sin slutstation. Men hem kom jag, tack och lov. Väl hemma ränndes det runt på loppmarknader och second handbutiker tills jag blev lite lätt illamående. Detta rådde vi snabbt bot på med blåbärscheesecake på a6. Trots den fruktansvärda korridorsmitta jag bar på som ett ok över mina lungor så klarade jag mig. Sen att jag själv slapp laga mat i mitt horribla tillstånd var ju bara ännu närmare Pangloss version av den bästa av världar. Så det där med att det bara finns en värld tror jag inte ett dugg på, det finns alltid minst ett par att välja bland, och alltid en som är bäst, en Pangloss. Mitt under läxläsningen ringde det på dörren och uppenbarligen är det numera så, fick jag lära mig, att högstadiepojkar måste knacka dörr och sälja sin tyska salami för att få åka på skolresa till Frankrike. Paradoxalt och nymodigt. Tur att man inte är den som är den, som man brukar säga.

Sedan min senaste uppdatering har jag även funderat över personlighetsförändringar som följer talesättet - "Man blir som man umgås". För det är ju så, har jag konstaterat, att celler nybildas, så även hjärnceller. Så, tänkte jag, när hjärnceller byts ut så kopieras DNA, visst, så långt är vi alla med. MEN, var sitter personligheten? Inte i DNA väl? Nej, tänkte jag vidare, troligtvis inte. Då återstår alternativet som följer ovan nämnda talesätt. Hittar vi tillbaka till vår personlighet efter ett sådant cellbyte genom att spegla oss i vårt umgänge? För i så fall förlorar man ju ständigt en bit av sig själv om man inte umgås med samma människor vid varje hjärncellsförnyelse. Kontentan av detta blir alltså att det gäller att omge sig med rätt människor, alltså människor som känner dig som den du vill vara, eller den du är eller den du vill bli. Det verkar ju stämma med vad man ibland kan snappa upp från "folk som vet", kan jag använda det för att bekräfta min hemsnickrade teori? Hur flummig den än må vara kan det nog kanske ligga ett korn av sanning i den, tror jag.

Idag har här blåst kraftiga vårvindar, även om inslagen av vår i dem lyst med sin frånvaro. Storhandling och uthämtning av min färdigreparerade mobil stod också på schemat. Därefter har ytterst lite vettigt åstadkommits, man kan ju som bekant inte lyckas jämt, men någon gång ibland skulle väl inte skada?

over and out.

Kommentarer
Postat av: Schteen

Aah... nu förstår jag varför du slutat umgås med mig:P

2009-02-27 @ 14:23:16
Postat av: sara

hur gick det på tentan sis?

puss

2009-03-10 @ 15:42:11
URL: http://snoangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0