Long time since...

Stenön ♣

Så, mycket har hänt, lite har dokumenterats. Dåligt, jag vet. Jag skyller på att jag varit fullt upptagen med distraktionen att leva i nuet... As if.
En och en halv veckas jobb på allas vårt Electrolyx, med cykling till både frukost och eftermiddagsfika, en eskapad på nära 3 mil om dagen - det är hurtighet i sin renaste form det! Även om halva anledningen är att det härligt morgonsvullna ansiktet av någon outgrundlig anledning vägrar anta mänsklig skepnad om man skulle låta bli att vara hurtig en morgon... Vad gör man inte för att underlätta dagen för sina arbetskamrater?? Det sker tillräckligt många hyllkrascher med elmoped som det är, utan att ett ansikte manglat i en köttkvarn ska dyka upp en måndagmorgon. Eller tisdag heller för den delen.
Efter dessa första otroligt ansträngande dagar bar det av till Finland för lite rekreation på farfars sommarställe vid havet, och ett kusinbröllop - alltihop mycket trevligt, som alltid. Finlandsfärja, behöver jag säga mer?



Sveaborg/Suomenlinna gav mig en fotokick som hette duga. Där finns otaliga motiv att föreviga - en del mer skrämmande än andra. Om det är något som är läskigare än barn in the flesh så att säga, så är det väl ändå knubbiga små änglar avbildade med barn i åtanke - särskilt om man pryder deras anleten med ett dött men ändock plågat och hemsökande uttryck. Ja det är tur att de bor där de bor, nära till hjälp, om man nu tror på något så specifikt.

Väl hemkommen igen var det tillbaka till lyxen för min del, och med sprutskydd för sats, reservblad till grensåg och diverse onämnbara mörkgrå dörrar förgylldes dagarna veckan ut - hela vägen fram till helgen och utgången med ja, alla som betyder något i den här stan. Så värt.♥
Söndagen idag blev regnig med åskväder - vilket föll mig helt i smaken då jag hade en del sömn att ta igen... Mycket mysigt.

Knappt en månad kvar tills Skåne kallar mig tillbaka, spänd förväntan inför hur den här hösten kommer att se ut rent känslomässigt, jag vet ju vad som väntar. Tunga kurser och mörker utomhus, men å andra sidan har jag ju iallafall ett litet kontaktnät där nu - så lite mindre ensamt kan man nog ändå kanske (känn av osäkerheten här, haha) förvänta sig att det kan bli...

Nu behöver jag lite skönhetssömn, cykeltur eller ej så behöver man ett par timmars sömn för att vara människa, även på ett lyxlager.


Over and out.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0