Studenter & svensk sommar

Helgens lärdomar har varit många...
  • Det är skillnad på studentstad och bibelbälte... Trevligt på sitt eget vis, men skillnad är det hursomhelst, och man blir faktiskt som man umgås.
  • Det är också omöjligt att starta en gräsklippare om man har en homogen uppsättning könskromosomer. När luftfilterlocket sitter på, visar det sig vara omöjligt oavsett om uppsättningen är homo- eller heterogen. Onödig grunka det där... Luftfilterlock, pfff, det fungerade minst lika bra utan.
  • Om man mitt i efterrätten utbrister "Gud, jag är SÅ mätt, jag åt för mycket mat." så har man helt rätt värdesättningar i livet.
  • Det är MYCKET obehagligt att sova när låren klistrar ihop med varandra. Detta skall på intet sätt sättas i relation till tidigare inmundigad efterrätt, lämpliga åtgärder bör vidtagas utan närmare eftertanke eller reflektion över orsak och verkan, om man så måste sova i grodställning...
  • Att packa livsnödvändigheter för två månader i ett utrymme mindre än vad man har till förfogande för en veckas semester är ett äventyr i sig. Tar man dock bara med sig tillräckligt mycket kan man sedan slänga allt på plats och således få massor av plats över på vägen hem. Det är dock troligtvis dumt att komprimera packningen för mycket då allt, förutsatt att det följer samma naturlagar som man själv verkar göra, sväller okontrollerat och till synes obehindrat.
  • Att torka sig med en giftorm i djungeln är förmodligen en dålig idé.
  • Det kan regna precis hur mycket och hur länge som helst. Det är det som ÄR svensk sommar. Charmigt.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anna

Att låren klistrar ihop sig är något som genast skall upp på LISTAN så fort jag kommer till Lund - jag fick nämligen stifta bekantskap med denna företeelse även i natt... :S

2010-06-17 @ 09:45:25
URL: http://stenvalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0