Vad mina ögon har sett...


En av de första bilderna från Quito.


Basilisken i Quito, med svindlande trappa.. upp OCH ner. Om jag bara hade vetat vilka höjdutmaningar som väntade mig kommande veckor hade jag kanske inte varit såå uppstressad över detta...


Bestigningen av Cotopaxi - världens högsta aktiva vulkan.


Magnetiska fält?


Picture Perfect.


Finding Nemo.


Djungelfiske i Amazonas.


Ormen som överraskade mig i mörkret...


Herr Nilsson i djungelstaden Tena.


Beautiful Baños.


Canyoning i Baños.


Visiting Virgin of Baños.


Hemlig tvåmannahike med målutsikt över Cotopaxi.


PARAGLIDE!


Waterfallbridge, strong enough for only 5. No jumping or swinging please said the sign...

Mighty waterfall.


Guamotemarknad.


Man blir med hatt.





Frukt och grönt.


Så söt.


Djurmarknad.


Poncho, my dear beloved.


Tjurfäktning.


Vackra bergssjöar.


Inga Pirca-ruiner och las chicas.


Panamahat factory i Cuenca.


Gangster Guayaquil.


JordbävningsGuayaquil tillika...


Montañita - el 'ciudad' de surf. På min allra bästa spanska.


Vackrast.


Morgonpromenad på stranden. Snäckletning och påfåglar på lekplats. Ha'da'! Fint ska de' va'!


Oh yeah. We're good, (extremt subjektiv bedömning förvisso, men good enough).


Blåfot!


Meditation i Isínlívi.


Hike runt vulkankratersjön Quilotoa.


Fina flickor vi mötte på vägen.

Resten av bilderna får väl komma i samband med att jag orkar skriva om sista veckan... Nu är det sent. Imorgon ska det sista av Amazonas tvättas ur mina kläder... det känns lite knas.

The world spins madly on.

Kommentarer
Postat av: mor

Visst är det konstigt när man varit iväg så länge och varit med om så mycket och så kommer man hem och allt är bara som vanligt. Fina bilder! Fick du reda på vad det var för orm? Basilisken är ju ju väldigt lik Gaudis kyrka i Barcelona eller hur?

2010-09-02 @ 18:24:00
Postat av: maria

Sjukt coolt heidi! och vilka snygga bilder!

2010-09-03 @ 23:53:03
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Christoffer

man blir ju inte lite avundsjuk på eran resa!!

2010-09-04 @ 23:01:07
URL: http://www.CCreations.se
Postat av: Anna

Dina pictures används nu som show offs till mina föräldrar vänner - senast i raden är familjen Vinge! Så räkna med ett ökat besökarantal ;)

2010-09-06 @ 18:34:09
URL: http://stenvalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0