Löputmaning dag fyra och fem

 
Löputmaning dag fyra betades av redan 07.20 på morgonen. Strax över en mil (10,3km) på ca 49min, snittid ungefär 4:46 min/km. Det får nog räknas som personbästa då jag aldrig av de gånger jag räknat eller använt app sprungit under 5 en så pass lång sträcka :) Men det var tunga ben som krigade sif fram den sjunde och åttonde kilometern... Huvaligen.
 
Därefter vankades några timmar i skolan för att sedan åka hem, packa och förbereda för passinstruerande på gymmet. Trots rekordfå deltagare var det riktigt grym stämning och svettigt blev det! 
 
Dag fem av löputmaning återstår ännu, så trots att kroppen är lite trött finns här ju sådan grym utsikt och omgivning så jag hoppas hinna ge mig ut innan mörkret lägger sig åtminstone :) Jagärenmaskinjagärenmaskinjagärenmaskinjagärenmaskin... 
 

 Uppdatering
 
Jag ÄR en maskin!
 
Det tog en stund men till slut fick det vara nog. Lite kallt var det eftersom solen hann gå ner innan jag tog mig tiden att ge mig ut, men efter en stund är man ju som ganska så varm... Hade inte tänkt springa så långt egentligen men benen kändes ganska pigga så det kändes som en långdistansdag i benen, dock inte i övriga kroppen. Lösningen? Högre tempo, kortare distans ;)
Reslutatet hamnade på 8km och 38min, snitt 4:44 min/km. (Fruktar att siffernörden och tävlingsmänniskan i mig aldrig kommer att låta mig springa långsamt igen...)
 
Tack å hej å trevlig helg!
 
 // H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0