Inga hejdå - Många "Vi ses".



Jaha, så kom då den här dagen. Sista kvällen i Jönköping... Lite nervöst är det, och jobbigt att se folk för sista gången på ett tag, men det är tydligen så det måste vara. Vi ses imorgon. Enkelt.
Min äppelträdgård, Vättern och skogen... Det kommer jag sakna...
Jag flyttar in i ett korridorrum den första september, fram till dess är det Nollning och inspark på LTH som står på schemat - inneboende hos en bästa vän... Nervös och litelite förväntansfull...
Spenderade en stund av torsdagen på stan med Syster - i för oss ovanlig och underbar systeranda - och inhandlade märken som skall pryda min turkosa "ouverall" sedan - Mumin är bäst, han får hedersplatsen! Sedan bar det av till sista träningen med mor - tungt och roligt, som det ska vara.
Fredag var en lite tyngre dag... Säga hejdå till sin äldsta och förmodligen bästa vän och flytta flera hundra herrans mil ifrån varandra var lite tungt - men vi ses imorgon, och dagen efter, och dagen efter... Så bestämde vi iallafall - tror man det tillräckligt mycket så kanske det blir så? Till jul åtminstone... Hur ska man överleva till dess??



Nu har jag som den materialist jag är packat mitt liv i väskor och kassar och är någorlunda redo att flytta rent praktiskt, rent mentalt lär jag aldrig bli det - så det gäller väl bara för mig att ta en kalldusch, riva av plåstret, ta tjuren vid hornen och bara göra det. I guess.

Vi ses till jul. Kul.

Kommentarer
Postat av: moster

Det går nog bra, ska du se!

2008-08-23 @ 21:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0