Skrattfest och jobbslut



Sista dagen på jobbet i fredags - för den här gången iallafall... Förhoppningsvis för alltid... Jag har inte skrattat såhär mycket på år och dagar. Varenda rast och nästan hälften av tiden däremellan var ren och skär (skade-)glädje, vilken sägs vara den bästa sorten! Helt underbart - tack Alex för det, det var underbart!

Det enda som återstår nu är väl ungefär två veckors ledighet och sedan flytt mot Skåneland... Det känns dock inte lika främmande och overkligt längre - så det blir nog bra. Får man skratta lika mycket där kommer jag nog inte hem på ett tag :)...
Spenderade gårdagskvällen och natten och halva dagen idag ensam ute i stugan - mitt i tallbacken. Det var skönt med lite ensamhet - det har inte blivit så mycket av den varan på sistone. Känns som lite preparation för flytten, måste nog vänja mig vid lite mer ensamhet igen om jag ska kunna disciplinera mig till att plugga så mycket och så hårt om jag tror man förväntas göra... I dagsläget vet jag inte hur jag ska lösa det hela, men det ger sig väl med tiden kanske.
Såg just Mamma Mia på bio - mycket feelgood i den filmen. Men lite eftertänksamhet också, känns lite melankoliskt. Det är allt lite Muminpappa över mig idag tror jag! Men det är inte fy skam att efterlikna en så stor man i historien, ett av ledmotiven i mitt liv - allt från Mumindalen kan inte vara annat än närproducerat, biologiskt nedbrytbart, återvunnet, hög kvalité, rättvisemärkt, fair trade, utan konserveringsmedel och endast med naturliga sötningsmedel och allt annat som klassas som bra i vårt medvetna samhälle nuförtiden. It's all good.


Skog och vatten... Det kommer jag sakna i platta Skåneland...

And with this - I leave you. For now. ;)

Kommentarer
Postat av: lil bro'

Mumin e bäst;)

2008-08-22 @ 23:33:22
URL: http://tjockochrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0