Snart en vecka...



Snart en vecka i Lund, med mycket prat och observering, mängder av information och beslut som ska fattas och funderingar som ska funderas. Man är utmattad helt utan anledning hela tiden - och oavsett hur mycket man sover blir man aldrig helt utvilad.
Utbildningen i sig kändes helt övermäktig igår, efter information av studenter som läst två år redan. Andemeningen blev i mina öron - "Även om ni pluggar 24h om dygnet hinner ni aldrig med allt ni ska. Ni FÅR inte plugga 24h om dygnet, ni måste ha roligt också och skapa ett liv utanför skolan. Ni kommer att kugga tentor, och se till att ta igen allt så fort som möjligt för annars blir det bara mer och mer och ni hinner aldrig ikapp."
Så kan man inte säga till mig. Jag kan inte prioritera att ha ett liv om folk säger att jag har så mycket att läsa att jag aldrig kommer hinna med - inte med mina krav på mig själv. Jag såg framför mig hur jag isolerade mig med mina böcker i ett ensamt korridorrum i fem år. Den tanken fick mig ju inte att må bra direkt. Igår blev således en sjukt jobbig dag.
Idag pratade jag med två killar som ska börja femte året, som helt förkastade vad jag fick höra igår - så tack till dem för att jag nu känner mig lite mer motiverad till att faktiskt gå igenom det här. Dessutom fick jag idag veta att man kan ansöka via SIDA om att få göra sitt ex-jobb eller projektarbete utomlands om man är intresserad av att jobba med biståndsarbete i framtiden - och det vill jag!! Så nu är jag lite mer taggad. Vilket känns mycket bättre.
Hemlängtan är bättre idag... Men ibland är det sjukt jobbigt, men det är det kanske för alla. Men alla har inte varit så hemmabundna som jag, jag har alltid trivts hemma. Däremot hade jag aldrig trott att min familj skulle bli så nära "mina bästa vänner" som det nu känns som om de blivit. Hade någon sagt till mig att mamma skulle bli en av mina absolut bästa vänner när jag var 14 hade jag på tre röda satt upp personen i fråga på "Listan över saker som kan dra åt H*lvete" som sitter på Annas kylskåp sedan i måndags.



Hör av er, jag vill veta allt som händer. Niclas - du vet vilket mail jag väntar på veckovis! Det är INTE förhandlingsbart! Sara; all uppdatering på något som helst forum är helvälkommen - tro det eller ej men jag saknar faktiskt dig och Walle också ibland! Mamma och pappa... kom snart :), och kommentera gärna!

Godnatt på er. <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att höra att du har bra dar emellanåt. Man börjar ju bli lite orolig.Hur ser kvällen ut? Ni ska väl ut tidigt imorgon så vila är kanske ett bra tips från gamla mor, och klä dej varmt och allt det där du vet.. tält är inte spec. varmt den har tiden. Nu låter jag som en typisk morsa men det är jag ju. Rummet är bokat till nästa helg så då invaderar vi Lund. Sara var sugen på att hänga med, vi får se. Nu ska jag till Gränna och jobba. Vi hörs!

2008-08-29 @ 09:17:48
Postat av: Sara

låter som du börjar trivas lite bättre nu...mitt plugg har ju börjat nu...men känns inte som "skola" direkt....mest föreläsningar - vilket betyder ungefär, "lyssna-på-gubben-och-skriv-ner-allt-han-säger-medans-han-

säger-det-för-ni-vet-aldrig-vad-som-kommer-på-tentan"



lite stressigt....men det ordnar sig....lär dig bara att stanna upp och ta ett djupt andetag....allt ordnar sig.....



hos oss har dom hgjort första tiden jättestressig bara för att de som inte riktigt vet eller är allmänt slöa ska hoppa av nu och inte om ett år....

säger dom iaf.....



aja....men ge mig tibbans nummer dåå....

vet inte hur man stavar hans namn at all.....



Puss å kram

2008-08-29 @ 14:25:53
URL: http://snoangeln.blogg.se/
Postat av: moster

Det låter som en ganska typisk studiestart, ta det bara lugnt.., jag gillar dina bilder, annars :) Kram!

2008-08-29 @ 14:53:09
Postat av: Anna

Inga oroliga miner här tack, i annas koja har vi minsann roligt:P och ni behöver förövrigt inte heller vara oroliga för att hamna på den ovan nämnda Listan, inträdeskraven har höjts till de Skånska skyarna!

2008-08-29 @ 15:52:20
URL: http://stenvalls.blogg.se/
Postat av: Sara

men fattar du väl att jag inte tänker?? tänkte fixa hem din sjal till jag kommer? vill du inte ha den eller?

2008-08-29 @ 16:29:10
URL: http://snoangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0