Hej och hjärtligt ihjälkomna skall ni våras!

image1



Sådärja, en liten välkomsthälsning tyckte jag kunde vara på sin plats. Det tog ett tag innan jag hittade en lämplig modell som var beredd att ställa upp för den goda sakens skull, men här har ni honom nu (och kalla honom för Guds skull inte Pingu - han blir rosenrasande då, vill inte bli påmind om det...ni vet hur det är.)
Ja, så har jag alltså äntligen fått tummen ur och skaffat en offentlig blogg, sen att ingen kommer läsa den gör ju den inte mindre offentlig, inte alls, bara fullkomligt oviktig - så hur mycket jag svamlar här har absolut ingen betydelse alls i världsalltet.
För att bara ge en kortfattad förklaring till mitt exceptionellt noggrannt uttänkta bloggnamn - bronsärmittlättaste, för den som inte fick ihop det på egen hand, så bottnar den dels i Lasse Karlsson, en sanslöst rolig stå-uppkomiker (bara för att det låter så otroligt mycket fjantigare än stand up-komiker) och dels i ett visst uttryck som en bekant använder ganska frekvent.
Nämligen, tvåan är first loser.
Mitt resonemang är då följande; är man first loser, så är man ändå först med någonting, men då jag sällan lyckas med ens den bedriften tyckte jag att det här med brons kanske kunde passa.
Ja, då har vi rett ut även det. Några fler frågor? Vadsomhelst alltså, jag skojar inte, jag kan ALLT. Eller ja, jag kan väl ge ett svar på allt iallafall, sen om det duger eller inte det står inte jag för - där får ni helt skylla er själva.

Ja, jag har förstått att syftet med en sådan här blogg är att hålla folk uppdaterade om vad man gör om dagarna, och jag har faktiskt för omväxlings skull haft en ganska händelserik dag (märk väl att detta är med mina mått mätt).
Jag steg upp ganska tidigt, och började genast kuska runt på min käre far som skulle ut på elevbesök på olika praktikplatser i hela förbankade Småland. Detta pågick ungefär fram till klockan 13. Därefter andades jag en stund, och sedan blev det lite fredagsträning. Det var bara att sadla på Gamle Trofast och trampa iväg. Väl hemma igen blev det snabbmiddag och iväg till A6 på shopping spree med mor, inför den stundande Egyptenresan på måndagnatt. Efter ett samtal från en stockholmsvän (oh, jag känner mig så internationell som kan säga sådär, tänka sig att jag känner någon i stockholm - göta petter! Jag känner ju tillochmed två nu när jag tänker efter! Jösses! Jag blir alldeles vimmelkantig :p), ja efter det samtalet blev det lite Let's Dance och här är jag nu.
Mycket intressant.
Nä, sånt här ska vi inte ha mer av det känner jag på en gång. Dagsutflykter och livsavgörande-(as if)-ögonblick lämnar vi bort i fortsättningen.

image2

Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra du skriver! :)

2008-03-08 @ 00:05:37
URL: http://www.gottisbarn.blogg.se
Postat av: Sara

Haha...humor!

2008-04-19 @ 12:25:38
URL: http://snoangeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0