To call for hands of above to lean on, wouldn't be good enough.


Berlin♥

De två första tentorna är, hör och häpna, godkända bägge två. Herregud. Men jag har ingen marginal whatsoever på matten, och nu är den svårare än någonsin - jag vet verkligen inte om detta är min grej. Men det ska vi inte fokusera på nu, utan under julen. Nästa etapp är att klara nästa mattetenta för att få den där månadens jullov och hälsa på i Finland.

Igår och idag var det ARKAD-mässa på LTH, vilket för oss ettor innebär i princip - walk around and pick all the free stuff you can carry. För äldre studenter är tanken att man ska knyta arbetslivskontakter och fiska framtida jobb antar jag - men alla man stannar och pratar med verkar ha exakt ingen användning alls för en ekosystemtekniker, så det kändes mer meningsfullt att plocka saker :)

Nu har Heidi pratat lite med sina korridorare om hela studiesituationen, och fått rådet att boka tid hos en studievägledare. Jag tror jag nappar på det faktiskt, för just nu vet jag varken ut eller in - jag tror att jag vill jobba på sjukhus, men som vad vet jag inte exakt, samtidigt är jag ju intresserad av miljö och förbättringar av den inför framtiden, och på ett tredje plan vill jag gärna läsa mer språk. Hur kombinerar man det till en utbildning man kan ha nytta av och få jobb inom? Den här veckan har varit extremt sömnfattig, så det kan vara därför matten har gått så himla dåligt, men å andra sidan så kan jag ju faktiskt inte matten så bra så det är väl bara att förvänta att den ska gå dåligt - men orkar man det i fem år? Jag tror inte det.

För övrigt laddar jag inför en julmarknad i Köpenhamn och julpynt i Lund!


Over and out

Kommentarer
Postat av: Cornelia

När ska du till Köpenhamn?

2008-11-17 @ 20:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0