Success


Lyckodrake. Finland. Ö i havet. Frihet.

Jag tror att jag ändå lyckats med bedriften att göra denna sommar till den bästa någonsin, alla grubblerier till trots! Det är bra jobbat för att vara en inbiten pessimist, jag har träffat människor som fått mig att se livet annorlunda, även om cynismen alltid kommer att vara en del av mitt humoress i rockärmen. Det är lite av dechiffreringsnyckeln för att lära känna mig - att se förbi den fasaden, kan man inte det så kommer vi ändå inte att ha så mycket gemensamt :)


Huskvarnaberget med Anna. Att vara Jönköpingsbor utan att på riktigt ha besökt denna utsikt är inte moraliskt försvarbart. Så efter ett Vätterdopp kallare än Döden tog vi vårt samhälleliga ansvar för Sveriges Jerusalem.



Nästan för bra för att vara något annat än vi.

Förra veckans andra Vätterdopp gav mig annat, minst lika bra, sällskap och minst lika mycket iskyla in i benmärgen. Det är svårt att andas och bada i Vättern samtidigt lyder den entydiga slutsatsen. Tur att det både finns vatten och personer som värmer.

En dryg vecka kvar tills Lund kallar mig söderut, men avskedet blir nog lättare denna gång - det är åtminstone min förhoppning. Min sommar har varit underbar hitintills - och jag ämnar göra mitt yttersta för att ta till vara varenda sekund av det som återstår! Den är en del av mitt liv nu, en mycket sunshining sådan - oavsett regn och rusk.

Kommentarer
Postat av: Monira

Positiv positiv positiv, såå härlig!

2009-08-12 @ 23:28:34
URL: http://monnni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0