Cuenca och alpackapyjamas.

Nu är vi i Cuenca, Ecuadors vackraste stad. Det liknar europa en hel del, det är rent och husen är färdigbyggda.. för första gangen sedan vi lämnade Göteborg.

Vi fryser konstant och hela tiden eftersom de envisas med att ge oss dubbelrummet som alltid är det kallaste, jag ger snart upp. Inatt har jag sovit i samma fosterställning hela natten för sängen var sa jävla kall, det finns liksom inte ens ett helt tak pa vart rum. Vi fryser kort och gott ihjäl. Alpackapyjamas kom upp pa förslag igar när vi i ren desperation inte orkade göra annat än skratta at eländet - det är härligt att skratta ;)

Jag har blivit med hatt! Min första fina svarta muminpappa-hatt med en färgglad men smakfull fjäder i brättet! Och idag var vi i en Panamahattfabrik och jag hittade tva jättefina väldigt damiga solhattar, sa sjukt fina (lite mer snusmumrikstuk pa dem)... men det var ganska extremt dyrt.. :( there's that AND I'd have to marry a prince to ever get to use them...

Imorgon aker vi vidare till den korruptaste staden i Ecuador, Guayaquil. Vi har blivit lovade sol och värme, och stämmer inte det vet jag inte vad vi gör. Alla är i desperat behov av värme. Bergen här är sjukt vackra men ja.. det är kallt. Igar besökte vi Ingapircaruinerna, med en guide som trodde att han pratade engelska. Det var vi alla rörande överens om att han INTE gjorde. "How did they make the holes ine the stone?" "With stone tools." Men jahaaaaa... Tack da vet vi.

I övrigt har jag säkert massor att förtälja men ja.. minnet är bra men kort liksom.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: moster

Hoppas ni får vara friska, om det är så där kallt! Bra ändå att ni kan skratta :)

2010-08-11 @ 20:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0