Även fortsättningsvis bildlös blogg

Hej igen mis amigos.

Sedan lördag befinner vi oss nu alltsa i Tena, en mysig och safe stad där man far ga ut själv utan att frukta att bli ranmördad och valdtagen - även om man fortfarande blir lockad pa som en katt av alla som har en Y-kromosom, helt oavsett alder. Smatt.. ja jag vet inte vad jag ska använda för ord för att beskriva det.. olustigt kanske, när en 75-arig gubbe gar förbi och "kss":ar pa en. Än värre med de 10-ariga smapojkarna. Jösses Amalia. Jag kommer aldrig mer vara rädd att ga ut i Sverige. Annars da? Jo, vi längtar oss tokiga efter grovt bröd och fiberhavregryn, annars är saker pa topp.

Igar kröp vi omkring i Jumandigrottorna och kletade in oss i lera, ah - ni är sa ledsna att ni inte far se bilder pa det I'm sure, men det kommer nog i sinom tid, det vill säga i september. Vi testade även pa kajak som jag fruktat lite fran första början och efter att ha tittat pa fran stranden medan alla andra kämpade för att ta sig ur kajaken under vattnet fanns paniken färdig när det väl var min tur. Men det gick bra, väldigt förvanande. Inte ens vatten i näsan fick jag, men efter tabaccon i Chinimp Tuna kommer det nog aldrig heller vara sa farligt igen. Jag älskar hur den där fantastiska djungelveckan gav mig perspektiv pa saker och ting! Men efter den veckan har vara krav verkligen höjts, djungelvandringen som utgjorde var aktivitet i mandags entusiasmerade ingen av oss som var friska nog att delta - allt paminde bara om veckan i den riktiga djungeln dit jag kommer längta tillbaka manga ganger i höst... Anledningen till formuleringen "friska nog att delta" bottnar i att alla nämligen vaknade i söndags, lika risiga. Det berodde nog inte pa den för vissa väldigt blöta utekvällen, de flesta av oss var faktiskt väldigt vid vara sinnen även när vi atervände hem. Nästan lika risiga iallafall, vissa har legat med feber och "hemskheter" i tva dagar nu, medan andra drabbades lite lindrigare. Inatt var det värre för var del... Anna och jag fick ta en "day off" efter den värsta natten vi nagonsin upplevt. Vi konstaterade dock, efter frustande skratt när vi inte orkade med mer, att det nog var bättre att vara tva om eländet ända. Vi missade saledes dagens river rafting, men tur i oturen för oss sa far vi en ny chans i Banos.

Medan jag minns det, för att se bilder pa vara äventyr rakar det ju förhalla sig sa underbart att jag har den här en av mina tva bästa vänner med mig pa resan, som KAN lägga in bilder, vilket jag inte kan da jag inte har nagot USB med mig, SAAAA... Medan jag kommer ihag det - kolla in hennes blogg ocksa - stenvalls.blogg.se 

Imorgon aker vi vidare till Banos där vi fatt höra att det ska finnas grovt bröd! Spänningen ligger tät i luften hos oss 6 danskar och 2 svenskar som är här, schweiziskorna har nog aldrig insett storheten i detta mästerverk till bakverk.

Det var nog det hela... Jag är inte helt on top of my game ännu, men ja - en liten update fick ni ju iallafall. För den detta kan vara av intresse fungerar min mobil tillfredsställande pa de flesta ställen vi hittills vistats, sa vill man sa kan man skicka sms. Ofta är den dock offline för att spara batteri, men ibland längtar jag efter liote Sverigekontakt och aktiverar den i hopp om att fa höra lite av antisnark-tröjan...

Ta hand om er därhemma och borta!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0