Feberyra =)

Vaknade imorse med feberyrsel och extremsvullen hals, tredje förkylningsutbrottet på fyra veckor, det är inte likt mig ett dugg...
 
Efter 4h i skolan kände jag att det fick vara nog, hela hjärnan är trots allt bara grått klägg idag - det kan vi inte använda till mycket produktivt. Så jag har ägnat eftermiddagen åt att göra ett psykologiskt test som jag fick förfrågan om häromdagen, dels personskattning och en rekryteringsprocess där man skulle värdera olika personers förmågor för ett visst arbete. Jag älskar ju att analysera människor så jag kunde trots klägget ovanpå axlarna inte låta bli att ägna dryga två timmar åt en miljard frågor. Resultatet? Erm... ja. Vet inte om det beror på att få har gjort testet än, eller om det faktiskt är representativt, men just nu ser jag iallafall ut som nedan i jämförelse med andra som gjort testet.
 
 

Testet är uppbyggt av skalor (och ibland underskalor). Varje skala mäter en dimension av personligheten. Det finns två sorters poäng, dels vanliga 'Poäng' som består av dina bearbetade skattningar. Principen är att man får 0 poäng för 'Stämmer inte alls' och 4 poäng för 'Stämmer precis'. För att få fram poängen så måste skattningar för vissa påstående vändas, t ex om skalan är 'Vänlig' och påståendet handlar om att du är ovänlig så måste poängen vändas, har du skattat stämmer precis får man då 0 poäng för den skattningen, medan en skattning på ett påståenden om att du är vänlig hade gett 4 poäng. Den andra sortens poäng kallas 'T-poäng', det är en jämförelsepoäng, dina poäng jämförs med andra som gjort testet, har du över 50 T-poäng så har du skattat högre en vad andra skattat i genomsnitt. Under 50 T-poäng innebär att du skattat lägre än vad andra gjort i genomsnitt. Det är väldigt viktigt att man inser att skattningarna bygger på ens egen bild av sig själv, dvs. den egna bilden i jämförelse med hur andra skattat sig; det är alltså inga exakta mått på hur man beter sig.

Scale

Points

TPoints

Percentil

Items

Vänlig

299

63

103

Öppen

404

69

126

Samvetsgrannhet

262

58

98

Extraversion

286

58

110

SocialÖnskvärdhet

31

38

25

Neuroticism

312

83

91

 

 

 

Huvudskala

Skala

Poäng

T-poäng

Percentil

Besvarade frågor

Info

Extraversion

AKTIV

67

53

30

Info

Extraversion

SPÄNNINGSSÖKANDE

58

59

22

Info

Extraversion

SÄLLSKAPLIG

66

57

24

Info

Extraversion

GLAD

28

52

10

Info

Extraversion

KAMRATLIG

67

57

24

Info

Neuroticism

ÅNGESTFYLLD

83

81

22

Info

Neuroticism

SÅRBAR

89

86

24

Info

Neuroticism

NEDSTÄMD

83

83

22

Info

Neuroticism

ILSKEN

57

58

23

Info

Öppen

ARTISTISK

62

54

24

Info

Öppen

FANTASIRIK

80

68

23

Info

Öppen

INRE_LIV

117

75

30

Info

Öppen

INTELLEKTUELL

68

58

23

Info

Öppen

VARIATIONSSÖKANDE

77

65

26

Info

Samvetsgrannhet

PLIKTTROGEN

76

60

26

Info

Samvetsgrannhet

PRESTATIONSINRIKTAD

65

59

23

Info

Samvetsgrannhet

ORDNINGSAM

59

58

22

Info

Samvetsgrannhet

EFFEKTIV

62

48

27

Info

SocialÖnskvärdhet

SelfDeception

5

-10

10

Info

SocialÖnskvärdhet

Impression

26

33

15

Info

Vänlig

SAMARBETSVILLIG

64

61

22

Info

Vänlig

MORALISK

63

56

23

Info

Vänlig

SYMPATISK

93

64

31

Info

Vänlig

ALTRUISTISK

79

59

27

Info

 

 Jag verkar ha mer ångest än 99,9% av övriga utvalda, och känna mig mest socialt oönskad av alla som hittills gjort testet. Otacksam much? Dessutom mer sårbar och nedstämd än 99,98% respektive 99,95% av testdeltagarna. Jahopp. Svag, ångestfylld och nedstämd är ju en förjäkla go' självbild att ha =P Fast jag verkar ju ha sjukt bra sidor också, JÄVLIGT sympatisk tydligen, och dessutom verkar jag tycka att jag tänker mycket (tolkar "inre liv" som så) jämfört med vad andra tycker att de gör - can't argue with that.

Ångestfylld, sårbar, nedstämd, neurotisk och med självuppfattningen att hon är socialt oönskad och gör ett dåligt intryck MEN JÄVLIGT sympatisk, vänlig, fantasirik, öppen tjej med makalöst rikt inre liv. Härlig tjej!

Tror jag har bra underlag för att skriva den där kontaktannonsen nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0