Heidis födofadäser #1 Kulinarisk krigföring

#1 Kulinarisk krigföring
 
Mm. Mat tänker ni. Jag tänker mer - tidsödande och mycket äckligare än yoghurt.
Det är en jäkla tur att jag oftast inte ska föda någon annan än mig själv på de här hopkoken för ibland tror jag att jag försöker ha ihjäl mig, mer eller mindre omedvetet. Dagens kulinariska krigföring, något så enkelt som spagetti och tomatsås med elefantbönor (gillar dem nästan mest för namnet, sitter och tänker att det är små bitar elfenben jag käkar, fast utan att döda en elefant först) - tar inte så lång tid, svårt att misslyckas med. Trodde jag. Kryddningen, mina vänner, den satans kryddningen.
Efter att ha beslutat mig för svartpeppar, salt, chilipulver och cayennepeppar (för jag "gillar ju stark mat") konstaterade jag (återigen har vi tidsaspekten) att det inte kom svartpeppar i den mängd jag önskade inom rimlig tid. Jag tänker "jag tar den STORA luckan och häller lite försiktigt bara". Jodu. En halv deciliter svartpeppar på en burk krossade tomater. "Det gör nog ingenting, svartpeppar är ju mest bara färg. Typ." I med cayennepeppar, chilipulver och salt, puttra på litegrann och hej vilken festmåltid det blir det här.
 
Nu har jag ätit en portion (och tänkt intensivt på barnen i Afrika under tiden för att ta mig igenom, för det ska tydligen hjälpa) av, vad det verkar, en blandning av fyrverkeripjäser, krut, dynamit och eldslungare och är nu FRUKTANSVÄRT mätt. Antagligen mest tack vare den ohyggliga mängden vätska jag bälgt i mig under förloppet.
 
Det här med mat va?! Fan vilken grej. "Du borde laga mat oftare!". NEJ. Kan vi vara överens om det nu? NEJ.
It's a yoghurt's life for me.

Jag hade lite planer på att sätta mitt livs första surdegsgrund idag, men jag vågar inte utmana ödet mer, kanske imorgonbitti. (Jag och alla medelålders småbarnsfäder. Dagens kärnfamilj består ju som bekant av lattemamman och surdegspappan.)
 
I övrigt har jag haft en bra dag, morgonträning (med glädjande besked :D) och solskenspromenad under de korta timmarna den store gule visade sig, dock fortfarande med småbitsk kyla. Det är inte så att man sniffar vår än på ett tag iallafall.
 
Over and out.
 
//H

Kommentarer
Postat av: moster

Turkisk yoghurt räddar det mesta som blivit för eldigt! :)

Svar: Jag försöker späda med lika delar sås och ketchup idag så får vi se var det landar, känns bättre än mellanfil iallafall
Brons är mitt lättaste

2013-02-02 @ 23:26:15
Postat av: Mor

Du är galen men fantastiskt söt. Jag vidhåller att du ska träna, mindre svartpeppar nästa gång så blir det bättre.:-)

2013-02-03 @ 00:17:28
Postat av: Suz

Hahaha, underbart! Skippa som sagt svartpepparn och laga vegetariskt, blir mycket godare då! ;)

Svar: Detta var i allra högsta grad vegetariskt, såvida det inte var riktiga elefanter i bönorna...
Brons är mitt lättaste

2013-02-03 @ 09:29:08
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Postat av: Suz

Aha, men dåså! ;)

2013-02-03 @ 13:57:21
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0