Vad är det värsta som kan hända?

Mina älgar och jag har det rätt bra alltså.
 
Okej, jag är verkligen ingen övermänniska. Jag orkar verkligen inte alltid, jag är inte alltid jättesugen eller övertaggad. Har man spenderat hela eftermiddagen med att frysa (jag vet inte varför men när jag inte tränar och svettas så fryser jag konstant, särskilt om fötterna) och dessutom börjat dagen klockan åtta för första gången på evigheter, varit hjärnaktiv i ynkliga fyra timmar, varefter man försökt ta tag i viktiga projekt under eftermiddagen - då ÄR man inte sugen på något annat än att mysa med älgarna på fleecefilten. Träningskläder? Gå utanför dörren? I det kalla vädret, om så bara fem minuters promenad? Gå till gymmet? Anstränga mig? Svettas, pusta och flåsa? Jag vill bara sova, krypa ner under en filt i soffan och bara inte göra mer idag.

Men det enda sättet att få upp värmen är som sagt att jobba för det (även om det som fällde avgörandet angående vilken typ av träning kvällen skulle ägnas åt var vilken anläggning som hade bastu - man kommer inte ifrån sitt arv fastän man måste försöka integrera sig nu när det står på papper att man av ren princip borde vara svenskt lagom och på sin höjd sitta på mellersta laven i bastun, det kommer aldrig hända mina vänner). Nu dryga två timmar senare är mina fötter återigen iskalla (lösning på det problemet är högst välkommet).
Oftast är det de dagarna man är som minst motiverad som träningen blir som bäst, åtminstone sålänge man, om man som jag har bristande disciplin när motivationen tryter, håller sig till träning där någon annan talar om för en vad man ska göra. Gym idag hade varit ödesdigert.
Vad är det värsta som kan hända?
Sen bara gör man. Man kan och det går. Sluta känna efter så himla noga.

Gårdagskvällen spenderade jag i fint sällskap i Malmö på ett feelgoodevent, ett riktigt skönt avbrott i vardagen. Lite bubbel på en tisdag borde alla få unna sig lite då och då ;) 
 
// H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0