Löputmaning dag två av sju

 
 
Så, för att övervinna den där envisa mentala bilden att det är jobbigt och tråkigt att springa antog jag i söndags en löputmaning á la Suz
Spring varje dag hela veckan är dealen. Så igår efter Suzannes sjukt jobbiga spinning (tydligen var det bara jag som tyckte det var varmt och inte fick fläkt på mig eftersom det dels kändes som om jag hade termobyxor på mig och dels för att jag efteråt fick kommentarer som "Gud vad du svettas på ryggen!". Inte bara där min vän, inte bara där.) var jag ju helt sonika tvungen att hoppa upp på löpbandet och bara trycka på med lite mer pulsträning. Lite snäll är jag ändå mot mig själv så det blev 16 min och ungefär 3,5km (snitt enligt löpbandet 4:47).
 
Idag efter dagens pass (ja alltså jag måste ju få träna det jag VET att jag tycker är roligt också, vi rationaliserar inte BORT något på grund av den här utmaningen) var det på't igen så att säga. Målet är att lära mig att springa snabbt så jag kan hålla tempo med en pojkvän med långa ben. Om man är lite lurig och läser mellan raderna här inser man att sån typ av löpträning KNAPPT är jobbig alls. Sjukt bra för att ändra min mentala inställning alltså. 7,64km på 35:04 och en snittid på 4:33 slutade det på. Eftersvettas fortfarande I might add. Men det är sjukt vad man kan om man vill och måste, när man tror man är slut har man faktiskt jävligt mycket kvar att ge! Man måste liksom pusha sig den där extra biten för att få endorfinkickarna igen när man tränat ett tag, grymt skönt (efteråt)!
 
Plus att jag har snygga skor. Minus att jag har en ond hälsena.
 
Trevlig tisdag!

Kommentarer
Postat av: moster

Risk för belastningsskador om du är för ivrig dock, valpsjuka eller hälsena, så se till att hinna återhämta dig..:)

Svar: Idag blev det bara en kort tur på 4km så det ska förhoppningsvis lösa sig. Kör lite extensiva hälseneövningar som komplement och hoppas att det hjälper!
Brons är mitt lättaste

2013-10-09 @ 14:20:27
Postat av: moster

Det låter bra! :) Kram!

2013-10-10 @ 15:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0